Om gelijk met de deur in huis te vallen, ja verhuizen is stressvol en ja er ontstaan tijdens een verhuizing vaak ruzies. Dat is niks om je zorgen over te maken en hoe goed je je ook voorbereid, dit kan nou eenmaal gebeuren. De beelden van een lachende families met dozen in hun handen kennen we eigenlijk alleen maar van stockfoto’s, want zeg nou zelf? Dat is toch totaal niet realistisch?
Hoe kunnen we er dan voor zorgen dat een verhuizing iets dragelijker wordt en er minder fricties ontstaan? Door te werken met een verhuizen checklist!
Het klinkt misschien simpel, ja natuurlijk een checklist, natuurlijk gaan we dat doen! Dat hebben we vaak gehoord ja, totdat de stress weer toeslaat en alles snel snel moet en de checklist overgeslagen wordt.
Wat zet je dan in zo’n checklist?
Hou een checklist vooral simpel, gewoon een aantal regels met een hokje ervoor die je makkelijk kan afvinken. Een checklist wil niet zeggen dat de verhuizing helemaal soepel verloopt maar het zorgt er in ieder geval voor dat je niks vergeet en daardoor op het laatste moment moet gaan regelen. Dat is juist vaak de factor van de stress. Je bent iets vergeten, het moet snel, er komt paniek en het gaat fout.
Wat is het belangrijkste voor een zorgeloze verhuizing?
Wat vooral belangrijk is bij een verhuizing is de volgorde van inpakken en uitpakken. Nu denk je; ja natuurlijk dat is toch logisch? Ja dat klopt, maar als je denkt dat je dat op gevoel kunt doen dan gaat dat vaak fout. De grootste fout die je kun maken is vergeten zijn de dozen te nummeren. Je kan wel op een doos schrijven wat er in zit maar wanneer wil je het uitpakken? Dat is toch belangrijk als je bij je nieuwe huis bent aangekomen en je wil niet al te lang in de rommel blijven zitten. Daarom nog één keer! Vergeet de dozen niet te nummeren bij het inpakken en let op de nummers wanneer je de dozen gaat inladen voor de verhuizing!
En als laatste tip kunnen we iedereen die gaat verhuizen alleen nog maar succes wensen en zorg dat er niet te veel verhuisstress bij komt kijken!
