Met een uniek visitekaartje kun je direct een onuitwisbare indruk achterlaten bij je klant. Maar hoe maak je nu een uniek visitekaartje dat helemaal bij jou past? Formaat, materiaal, logo, de boodschap die er op komt te staan, op papier of een digitaal visitekaartje? Er komen dus nogal wat zaken bij kijken om tot een goed visitekaartje te komen, maar de mogelijkheden zijn enorm.
Belangrijk informatie goed naar voren laten komen op visitekaartje
Een van de belangrijkste onderdelen van het visitekaartje is de opdruk met informatie. Een visitekaartje bevat veel informatie en die moet wel duidelijk en helder verpakt zijn. Uiteraard staan je contactgegevens erop vermeld, maar ook moet het zichtbaar zijn wie jij bent en wat je doet. Veelal komen zaken als een logo, de naam van het bedrijf, persoonlijke gegevens en eventueel het adres en de website van het bedrijf op een visitekaartje te staan. Is het bedrijf ook nog actief op social media, dan is het ook handig om dit te vermelden. Doe dit niet omslachtig, maar zo kort en bondig mogelijk.
Verschillende soorten en maten visitekaartjes
Daarnaast kan je voor een visitekaartje, wat betreft het formaat, uit meerdere soorten en maten kiezen. Zo kan je kiezen voor de wat kleinere varianten, maar kan je ook gaan voor de grotere formaten. Veelal zijn de kaartjes voorzien van een standaardmaat, maar daarin kan je zelf ook nog veel betekenen. Een opvallende maat of vorm valt natuurlijk meer op en kan dus ook extra aandacht genereren. Met een bijzondere vorm kan je dus echt voor een uniek visitekaartje zorgen.
Visitekaartje moet in het oog springen
Een visitekaartje moet er echt uitspringen, een uniek concept ontwerpen is dan ook belangrijk. Een eigen ontwerp maken is dan ook goed mogelijk met diverse computergestuurde programma’s. Houd je daarbij vast aan je eigen stijl. Zorg ook niet voor een overdaad aan impulsen, maar kies ervoor om het kaartje zo overzichtelijk mogelijk eruit te laten zien. Een wirwar aan kleuren en een overdaad aan letters is dan ook absoluut geen goede keuze. Je wilt immers dat degene die het kaartje ontvangt weet van wie het visitekaartje is en dat hij of zij de informatie duidelijk genoeg vindt.
Kies de doelgroep die je wil bereiken
Eenmaal het visitekaartje ontworpen, dan is het belangrijk om te bedenken wat je er mee wil doen. Wat is de doelgroep waaraan je de visitekaartjes wil uitdelen? Is het voor een kleine groep bedoeld of juist voor veel personen, waar bijvoorbeeld het bedrijf onder de aandacht gebracht moet worden. Weet je niet of je direct veel visitekaartjes wil uitgeven, dan is het verstandig om eerst kleinere aantallen visitekaartjes te bestellen. Loopt dat goed, dan is er altijd ruimte voor meer. Vaak kan je, je visitekaartjes eenvoudig laten drukken en heb je ze al snel in huis.
Digitale visitekaartjes voor meer uitstraling
Ook kan je kiezen voor nfc visitekaartje. Een groot voordeel van een digitaal visitekaartje is dat je niet elke keer al die papieren visitekaartjes hoeft mee te nemen. Bovendien geeft het nog net even wat meer cachet en uitstraling dan een standaard papieren visitekaartje. In ieder geval is het belangrijk om voor een visitekaartje te kiezen dat goed aansluit bij je visie en het bedrijf. Een onuitwisbare indruk kan je immers maar een keer achterlaten.
